سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   RSS  Atom  خانه |   شناسنامه |   پست الکترونیک |  پارسی بلاگ | یــــاهـو
اوقات شرعی

کسب در آمد از اینترنت

فارکس چیست ؟ (یکشنبه 87/5/20 ساعت 12:58 عصر)

فارکس چیست ؟

 

مقدمه :

پدیده نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیراتی که بر جنبه‌های گوناگون حیات بشری بر جای گذاشته است منجر به ظهور تحولات جدید و بنیادی در روابط و مناسبات جوامع بشری شده‌است.

امروزه یکی از نمودهای این پیشرفت که ما شاهد تاثیرگذاری آن بر جوانب زندگی هستیم‌، تجارت الکترونیک ( E-commerce) است.

با توجه به سیر اقتصاد جهانی به‌سوی تجارت الکترونیک‌، جایگاه کشور ما در این امر مهم خالی به‌نظر می‌رسد. با توجه به جمعیت کشور‌، سهم ما از تجارت الکترونیک جهانی کمتر از 0.5% است.

در این راستا پایگاه اطلاع‌رسانی forexpersian با هدف بالا بردن سهم کشورمان از تجارت الکترونیک، ایجاد اشتغال، Home business، ورود ارز به کشور و آشنائی میلیونها ایرانی با بازارهای جهانی فعالیت خود را آغاز نموده‌است.  در این راستا تلاش کرده‌ایم ابزارهای لازم را نیز برای شناخت و آگاهی هموطنانمان فراهم سازیم.

 

فارکس چیست ؟

یکی از مهم‌ترین شاخه‌های تجارت الکترونیک‌، online trading می‌باشد که توسط آن می‌توان ارز‌، فلزات گرانبها‌، کالاهای استراتژیک و ایندکس‌ها را معامله نمود. 

 

معاملات در این بازار ماهیت غیر‌فیزیکی (Non physically delivery ) دارد و به‌جای نقل و انتقال واقعی ارز‌، از طریق بدهکاری/ بستانکاری بانکها انجام می‌شود. بازار فارکس که یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان با گردش مالی روزانه 5/1 تریلیون دلار آمریکا می‌باشد ‌، که در این مقوله قرار می‌گیرد‌. بازار فارکس یک بازار دو طرفه است و به‌صورت خرید یا فروش یک ارز یا کالا در برابر یکدیگر ( عمدتاً دلار آمریکا ) انجام می‌شود‌

 

تاریخچه فارکس :
از سال 1876 میلادی تا آغاز جنگ جهانی اول طلا عامل ایجاد ثبات قیمت‌ ارزها بود‌، چون که طلا پشتوانه پول بود‌.

پس از آن در سال 1944 به‌موجب توافق‌نامه Bretton wood نرخ پول هر کشوری در برابر دلار دلار سنجیده می‌شد و ارزش دلار به‌ازای 35 دلار به ازاء اونس طلا در نظر گرفته شد‌. در سال 1971 این توافق‌نامه باطل گردید زیرا شرایطی بوجود آمد که دیگر دلار آمریکا قابل تبدیل به طلا نبود و حجم در حال رشد تجارت بین‌المللی سبب ایجاد سرمایه‌های کلانی شده ‌بود که نرخ ارزهای تعیین شده را کاملا بی‌ثبات کرده بود و این نقطه آغازین بازار فارکس بود‌.

از سال 1973 حجم عرضه و تقاضای بازار معاملات ارزی قیمت‌ها را تعیین می‌کرد و در طول این دهه تغییرات قیمت‌ها روزانه شد‌. در دهه 80 پیدایش رایانه‌ها سبب توسعه و گسترش بازارهای بین‌المللی به ‌آسیا و اروپا و آمریکا گردید‌.

 

گردانندگان فارکس‌:
در ابتدا بازیگران فارکس تنها دولتها و بانکها و شرکتهای بزرگ بین‌المللی بودند و هم اکنون در سایه تجارت الکترونیک این امکان بوجود آمده تا اشخاص حقیقی و حقوقی حتی با سرمایه بسیار کوچک هم بتوانند در این بازار فعالیت کنند و سود ببرند.

 

خصوصیات فارکس:
بازار فارکس شامل 23 ارز است که مهم‌ترین آنها یورو ، پوند انگلیس ، ین ژاپن ، فرانک سوئیس در برابر دلار آمریکا می‌باشد‌.
بازار فارکس یک بازار سنتی با مکان مشخص نیست و هیچ محل متمرکزی برای انجام معاملات ندارد و معاملات در آن از طریق تلفن یا شبکه رایانه‌ها در هر گوشه‌ای از دنیا قابل انجام است‌. بازار فارکس یک بازار دو‌طرفه می‌باشد که می‌توان با توجه به نوسان قیمت‌ها ( چه به سمت بالا و چه به سمت پایین ) وارد آن شد و سود گرفت . ریسک این بازار کاملا قابل کنترل است که از طریق گذاشتن دستور نقطه توقف ضرر (stop loos ) انجام می‌پذیرد .

 

زمان گشایش فارکس :
این بازار به دلیل دارا بودن خصوصیات ویژه‌ و ارتباط نزدیک با بازارهای بزرگ بورس جهان ، به‌صورت 24 ساعته فعال می‌باشد و انجام معاملات ارزی در هر ساعت شبانه‌روز امکانپذیر است .
بازار فارکس از ساعت 1 بامداد دوشنبه به‌وقت تهران باز می‌شود و تا ساعت 24 روز جمعه ادامه دارد.

 

تغییر مداوم نرخ ارزها :
میزان عرضه و تقاضای یک ارز مدام در حال تغییر است که این تغییر سبب نوسان قیمت‌ها می‌شود. عوامل زیادی در تغییر عرضه و تقاضا موثرند، از قبیل تغییر در نرخ بهره بانکی کشورها ، تولید ناخالص داخلی و ملی ، سیاست‌های بانک مرکزی کشورها، نرخ بیکاری ، رشد اقتصادی و ... .
این تغییر قیمت‌ها تصادفی نیست و از روند خاصی پیروی می‌کند‌. به افرادی که تغییر قیمت‌ها را در chart دیده و تفسیر می‌کنند چارتیست می‌گویند، در واقع یک چارتیست تحلیل تکنیکی انجام می‌دهد.
در مقابل افرادی هستند که به علت و چرائی تغییر قیمتها می‌پردازند، به این افراد فوندامنتالیست‌ می‌گویند. فوندامنتالیست‌ها تحلیل فوندامنتال ( بنیادی ) انجام می‌دهند.

 

آموزش فارکس   **ادامه مطلب...**

 

 


  • نویسنده: هلالی

  • صبرکن پشنهاد ندادی ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    لیست یادداشتهای امروز 17/9/1387
    لیست یادداشتهای امروز 13/9/1387
    لیست یادداشتهای امروز 5/9/1387
    لیست یادداشتهای امروز 2/9/1387
    لیست یادداشتهای امروز 20/8/1387
    لیست یادداشتهای امروز13/8/1387
    لیست یادداشتهای امروز 8/8/1387
    لیست یادداشتهای امروز 6/8/1387
    لیست یادداشتهای امروز 5/8/1387
    عکسی از دوستان به در خواست شما
    لیست کل یادداشت های امروز1/8/1387
    لیست کل یادداشت های امروز 28/7/1387
    لیست کل یادداشت های امروز 25/7/1387
    لیست کل یادداشت های امروز 24/7/1387
    لیست کل یادداشت های امروز 21/7/1387
    [همه عناوین(44)][عناوین آرشیوشده]
  •   بازدیدهای این وبلاگ
  • امروز: 18 بازدید
    دیروز: 15 بازدید
    کل بازدیدها: 115162 بازدید
  •   درباره من
  •   لوگوی وبلاگ من
  • کسب در آمد از اینترنت
  •   فهرست موضوعی یادداشت ها
  •   مطالب بایگانی شده
  •   اشتراک در خبرنامه
  •  

  •  لینک دوستان من

  •  لوگوی دوستان من